Valombudsmän till (L) i Sundbyberg!

Måndag 23 april 2018

Liberalerna i Sundbyberg är en av Sveriges allra mest framgångsrika L-föreningar. Förra året ökade vi vårt medlemsantal med 33 %, vilket innebar att vi var den förening som ökade mest i hela Stockholms län.

Till valrörelsen söker vi nu två valombudsmän. Vi söker dig som brinner för liberalismen och älskar att övertyga andra att rösta liberalt – samtal för samtal.

Dina uppgifter blir att bistå föreningens toppkandidater i deras kampanjarbete. Du är med och affischerar, delar ut flygblad, med på dörrknackningskampanjer, bemannar vår valstuga emellanåt samt delar ut valsedlar. Vissa andra praktiska arbetsuppgifter kan också förekomma.

Kunskaper i andra språk än svenska är en merit. Erfarenhet från politiskt arbete inom Liberala Ungdomsförbundet eller Liberalerna är givetvis också meriterande. B-körkort är ett plus, men inget krav, då Sundbyberg är Sveriges till ytan minsta kommun. Din viktigaste merit är din personlighet och förmåga att värva väljare.

Du blir formellt anställd som politisk sekreterare, vilket innebär att du har laglig rätt till tjänstledighet från ditt ordinarie jobb om du har ett sådant.

Givetvis betalar vi lön – men vi tror att du som söker detta jobb är mer intresserad av att stärka liberalismen än en hög lön.

Kontakta David Nyström, politisk sekreterare, om du är intresserad. Din ansökan behöver inte vara formell. Vi tillämpar löpande rekrytering och anställer så fort vi träffat rätt så avvakta inte med att höra av dig.

David.nystrom@sundbyberg.se

Tel: 0700 – 87 54 20