Rösta för ett fredens och frihetens Europa!

Lördag 8 juni 2024

I morgon söndag 9/6 är det val till Europaparlamentet. Viktigt är att du röstar. Demokratin måste alltid försvaras. Det finns människor i världen som dör för rätten att rösta i politiska val.

Vi lever i en orolig tid. Krig, ekonomiska utmaningar och kriminalitet över hela vår kontinent. Vidare behöver vi komma till rätta med miljön och klimatet. I det perspektivet är det självklart för oss liberaler att samarbeta i Europa. I sakfrågor, men även i ett bredare perspektiv för att försvara våra värderingar med fokus på frihet och demokrati.

Solidariteten med Ukraina måste fortsätta utifrån det orättfärdiga militära angrepp som Ryssland har utsatt denna självständiga och oberoende nation för.

För att bevara ett Europa med frihet och fred krävs det politiker som tar det europeiska samarbetet på allvar och vågar fokusera på ett ledarskap som lyfter blicken samt vågar arbeta strävsamt för vår liberala demokrati och välstånd långsiktigt.

Rösta liberalt i morgon. Vive l´Europé!

Johan Storåkers (L)
Oppositionsråd och gruppledare, Sundbyberg

Rösta för ett fredens och frihetens Europa