Europeiska samarbetet viktigare än på mycket länge

Måndag 22 april 2024

Vi i Liberalerna tror på det europeiska samarbetet. I dessa tider när Ryssland på ett helt oacceptabelt sätt har invaderat och för krig med det oberoende landet Ukraina är det europeiska samarbetet för fred viktigare än på mycket länge.

Vidare ska vi arbeta för att Sverige ska ansluta till euron för en bättre ekonomisk utveckling och stabilitet, men även för att denna samverkan kan stärka möjligheterna till fred på vår kontinent. Tillsammans är vi starka!

Vi behöver fortsätta det landsöverskridande samarbetet för säkerhet och mot den organiserade brottsligheten. Andra angelägna framtidsfrågor inom EU är klimat- och miljöutmaningarna samt den fria handeln mellan medlemsländerna. Viktigt är emellertid även den globala öppenheten gentemot övriga världen för bland annat att upprätthålla dynamiska handelsförbindelser.

Extremistiska partier är på stark frammarsch och vi har inte råd att låta dem sätta dagordningen i framtidens Europa. Rösta på en kandidat från Liberalerna i vårens val till Europaparlamentet!

Johan Storåkers (L)
Europavän. Oppositionsråd för Liberalerna i Sundbyberg

Anna-Lena Hammarin (L)
Europavän. Ersättare i kommunstyrelsen och ledamot av kommunfullmäktige för Liberalerna i Sundbyberg