Sommarhälsning från Inger

Onsdag 22 juni 2016

Inger Gran

Bästa socialliberala vänner!

Idag känns det verkligen att försommaren är här, det var alldeles ljummet när jag lämnade Stadshuset efter kvällens långa Kommunfullmäktige.

Det har hänt mycket för Liberalerna det senaste halvåret, nu när vi ingår i styret i Sundbyberg.  Det har varit ett roligt och händelserikt halvår med många möten i olika grupperingar tillsammans med våra samarbetspartier.

Igår hade vi Budgetfullmäktige där vår gemensamma grönblåa budget för 2017 antogs.

Vi har fått gehör för många av våra hjärtefrågor och samarbetet med våra andra kollegor i den styrande konstellationen har börjat hitta sina former. Så jag ser med tillförsikt fram emot höstens fortsatta arbete.
Vi samlades traditionsenligt för Sommaröppet den 15 juni, pratade politik, åt god buffé och framförallt umgicks med varandra.

Under våren har vi som vanligt kampanjat på Vårmarknaden och på Nationaldagen som även i år bjöd på härligt väder och fantastiska dryga 40 000 besökare.
Vårt deltagande på Nationaldagen och Golfängarna den 6 juni förgylldes dessutom av en handfull partikamrater från Liberalerna i Solna som kampanjade tillsammans med oss. Det gav verkligen mersmak så den 2 juli kommer några från oss att ansluta till Solnas kampanj på Huvudstafältet. Vill du också vara med och kampanja, kontakta mig!

Vi medlemmar har under våren träffas vid tre olika tillfällen och informerats om och diskuterat verksamheten i olika nämnder. Ansvariga var våra olika ledamöter i respektive nämnd. Mötena gav stor respons och var mycket uppskattade.

Vi har också haft glädjen att hälsa flera nya medlemmar välkomna!

Det är härligt att fler vill vara med och utveckla våra liberala idéer i Sundbyberg!

Höstens aktiviteter börjar onsdag 24 augusti med ett gruppmöte dit alla medlemmar är välkomna. Inbjuden gäst är Natalia Rylander, pressekreterare på Liberalernas riksdagskansli. Hon ska ge oss bra tips om hur vi argumenterar för liberal politik på gator och torg och värvar medlemmar. Påpassligt, för dagen efter, den 25 augusti, äger Kräftskivan rum där vi har kampanj på Sturegatan. Den 28 september har vi ett angeläget kunskapsseminarium om lokal klimatpolitik för Sundbyberg.

Med dessa rader önskar jag dig en alldeles underbar sommar, så ses och hörs vi snart igen!

Inger Gran

Ordförande för Liberalerna i Sundbyberg