Politisk sekreterare som valledare till Liberalerna Sundbyberg!

Onsdag 1 december 2021

Liberalerna Sundbyberg är en av landets starkare L-föreningar med drygt 90 medlemmar varav 30-talet har kommunala förtroendeuppdrag. Vi är med och styr staden sedan 2016.

Inför valet söker vi nu en politisk sekreterare för en operativ chefsroll. Du fungerar som partiets lokala valledare och leder vår kommunala valrörelse. Jobbet är på heltid och varar 1 april – 30 september men vi är öppna för anpassningar om så krävs för rätt person. Du har laglig rätt till tjänstledighet från ditt ordinarie jobb, och du får en kollega i form av vår ordinarie politiska sekreterare David Nyström.

Utöver att lägga upp valrörelsen arbetar du även själv med att knacka dörr, affischera, bemanna valstugan, dela ut valsedlar och liknande utåtriktade valrörelsesysslor. Du blir också ansvarig för våra sociala medier och att producera material till dessa som inlägg, plattor, videofilmer med mera.

Vi söker dig som brinner för liberalismen och älskar att övertyga andra att rösta liberalt. Erfarenhet av politiskt arbete eller annat målfokuserat arbete är meriterande liksom relevant utbildning. Kunskaper i andra språk än svenska är också meriterande liksom visad skicklighet med sociala medier.

Din viktigaste merit är dock din personlighet och förmåga att värva väljare och kunna entusiasmera våra medlemmar att arbeta ideellt. Därför vill vi träffa dig för en intervju. Vi vill också att du anger minst två referenspersoner från tidigare jobb eller liknande. Vi tillämpar löpande rekrytering och anställer så fort vi träffat rätt person så vänta inte med att söka!

Vill du veta mera? Kontakta gruppledare Johan Storåkers, tel: 08 – 706 65 31, eller föreningsordförande Jonas Arvidsson, telefon: 070 – 273 66 50.

Mejla din ansökan till: sundbyberg@liberalerna.se. Välkommen till Sundbyberg!