Ny styrelse för Liberalerna Sundbyberg

Torsdag 15 februari 2024

Föreningens årsmöte igår, onsdag 14/2, valde en ny styrelse för Liberalerna Sundbyberg.

Richard Nordfeldt (bilden) är ny föreningsordförande efter avgående Nils-Ove Bohlin, och Anna Kowalska Lindberg ersätter Inger Olsson som vice ordförande. Mötet avtackade Nils-Ove och Inger för deras två år på ledande styrelseuppdrag.

I övrigt valdes till ordinarie ledamöter i styrelsen: Jonas Arvidsson, Cecilia Björndahl och Johan Storåkers. Till ersättare i styrelsen valdes i nämnd ordning: 1) Christer Johansson, 2) Björn von Zweigbergk, 3) Helene Westberg.

Till revisorer omvaldes Håkan Söderberg och Inger Gran, och som revisorsersättare omvaldes Ulf Schröder.

Till ordinarie ombud vid länsförbundets årsmöte och andra förbundsmöten valdes Richard Nordfeldt, Johan Storåkers, och Anna Kowalska Lindberg. Till ombudsersättare valdes i ordning: 1) Anna-Lena Hammarin, 2) Jonas Arvidsson, 3) Inger Gran, 4) Cecilia Björndahl, 5) Reza Zarenoe, 6) Christer Johansson

Till valberedning för föreningsuppdrag valdes Anna-Lena Hammarin (sammankallande), Axel Bernhult, Nils-Ove Bohlin, Gunilla Ehrenhorn, Kerstin Ljunggren, Inger Olsson och Kajsa Olsson-Persson.

Till valberedning för kommunala förtroendeuppdrag utsågs föreningsstyrelsens ordinarie ledamöter. I beredningsarbetet ingår hela föreningsstyrelsen men enbart ordinarie ledamöter har rösträtt vid eventuella voteringar. Föreningsordförande leder arbetet.

Till förhandlingsdelegation utsågs styrelsens presidium ( = ordförande och vice ordförande) samt KF-gruppledningen ( = KF-gruppledare samt de två vice gruppledarna) med gruppledaren som sammankallande.

Varmt tack till alla som deltog vid gårdagens årsmöte!

Nu växlar vi över till valrörelse och kampanj inför EU-valet den 9 juni!