Missvisande artikel i Mitt i Sundbyberg

Lördag 15 oktober 2022

Johan Storåkers
I dag (lördag 15/10) publicerar tidningen Mitt i Sundbyberg på sin hemsida och Facebooksida en artikel som är en felaktigt vinklad version av sakernas tillstånd: https://www.mitti.se/…/repvjn!mh1Fq82h0jtV6UY2uiR52Q/ .
Därför har Liberalernas gruppledare Johan Storåkers skickat ett officiellt uttalande till Mitt i Sundbyberg:
– Liberalerna deltog en tid efter valet i förhandlingar om ett fortsatt mittenstyre i Sundbybergs stad. Emellertid valde Socialdemokraterna och Centerpartiet efter ett par möten att inte fortsatt bjuda in oss till förhandlingar. Vi känner oss djupt besvikna över detta, speciellt då vi varit lojala och hårt arbetande i mittenstyret under den senaste mandatperioden.
– Därefter har vi inlett samtal med Moderaterna och Kristdemokraterna om ett organiserat samarbete och det har varit mycket bra och fruktsamma överläggningar som innehåller en tydlig socialliberal politisk inriktning.
– Det är mycket förvånande att Centerpartiet väljer att ta ett rejält steg till vänster. Jag och mitt parti är djupt oroliga att det kommande vänsterstyret kommer att överge den mycket efterlängtade idrottssatsningen på Örvallen och höja skatten rejält samt beskära sundbybergares valfrihet i en tid när individer och hushållen har en mycket utmanande situation.
– Många sundbybergare har en pressad privatekonomi och då är det olyckligt om vänsterstyret vill minska människors marginaler och skapa sämre konkurrenskraft gentemot flera närliggande kommuner med tydligt lägre skatt, säger Johan Storåkers, kommunalråd och gruppledare för Liberalerna.”