Liberalernas förskolelösning vid Golfängarna är mycket bättre för barnen och personalen!

Torsdag 18 januari 2024

Nu har Sundbybergs vänsterstyre presenterat ett storskaligt förslag till ny förskola på tomten där den nu rivna förskolan Bävern låg. Det är fråga om en problematisk sluttning i norrläge nära värmeverket vid Golfängarna. Liberalerna anser att barnen och dess föräldrar samt personalen är värda något bättre. Vi anser fortfarande att Sundbybergs stad ska göra allt för att få till en permanent förskola vardera på platserna där Bäverns och Dimslöjans förskolor bedrivit verksamhet under en längre tid och uppskattats mycket, av barnen, deras föräldrar och personalen, samt av alla sundbybergare som tycker att lekande barn är ett trevligt inslag vid Golfängarna. Dock måste en förskola på den gamla Bävertomten vara proportionerlig till tomten och erbjuda god lekyta och solinstrålning.

Liberalerna står på sundbybergarnas sida i politiken. För förskolor som sätter individen, en lustfylld pedagogisk inledning på kunskapsresan och rörelseglädje i centrum.

Oppositionsråd (L) och 2:e vice ordförande i förskolenämnden i Sundbyberg