Liberalerna i Sundbyberg söker politisk sekreterare

Måndag 14 december 2015

Liberalerna i Sundbyberg kommer fr.o.m. den 1 januari år 2016 att ingå i den politiska majoriteten i Sundbybergs stad. De styrande partierna är från årsskiftet Liberalerna, Moderaterna, Miljöpartiet, Centerpartiet och Kristdemokraterna. Kommunfullmäktige har totalt 55 ledamöter och Liberalerna har fyra av dessa.

Vi söker dig som självständigt kan ta dig an uppgiften att bistå oss i det politiska arbetet. Följande uppgifter ingår:

• Stöd och bollplank till gruppledare och övriga förtroendevalda i Liberalernas politiska arbete.
  • Vara Liberalernas företrädare i samordningskansliet inom den politiska majoriteten. Samordningskansliet kommer att bestå av de politiska sekreterarna i partierna i den politiska majoriteten.
  • Utveckla, planera och vara delaktig i PR-arbete och kampanjer.
  • Koordinator och vara aktiv i budgetarbetet för nämnder och kommunstyrelse.
  • Initiera och bistå med att ta fram pressmeddelanden, insändare och debattartiklar tillsammans med våra förtroendevalda
  • Vara delaktig i samband med våra gruppmöten.
  • Skriva och publicera texter på webbsidor och i sociala medier självständigt eller tillsammans med andra
  • Stöd till partiföreningen och delaktig i samband med styrelse- och föreningsmöten m.m.
  • Vara vår omvärldsbevakare med fokus på vad som händer i Sundbyberg, vad som händer i andra liknande kommuner samt inom Liberalerna i stort.

Du har en god organisationsförmåga och är en stark kommunikatör med språklig begåvning. Det förutsätts att du vill hjälpa oss att ta nästa steg och ställa om till ett parti som en del av majoriteten för denna och kommande mandatperioder. Du är van att göra din röst hörd men även en god lyssnare och analytiker gentemot våra förtroendevalda.

Vi utgår från att du delar Liberalernas värderingar. Tjänsten är på heltid. Kvällsarbete förekommer. Tillträde så snart som möjligt.

Upplysningar lämnas av gruppledare Johan Storåkers, Mobil: 0709 40 78 75, E-mail: johan.storakers@sundbyberg.se och/eller ordförande i föreningen Inger Gran, Mobil: 0707 82 22 00, E-mail: inger.gran@liberalerna.se.

Sista dag för ansökan är den 11 januari år 2016 på i första hand E-mail: johan.storakers@sundbyberg.se , alternativt post:

Liberalerna i Sundbyberg
Stadshuset plan 4
Sundbybergs stad
172 92 SUNDBYBERG

Skicka gärna din ansökan med personligt brev och CV så snart som möjligt.
Intervjuer kommer att påbörjas löpande.