Liberalerna går till val på att få bort trafikkaoset i Sundbyberg. Vi säger nej till onödiga gatugrävningar och tycker att pengarna bättre borde gå till skolans undervisning än till så kallade ”lekgator” utanför vissa skolor – som inga skolbarn ändå lekte på!
Liberalernas oppositionsråd Johan Storåkers insändare i Mitt i Sundbyberg:
”
Det nuvarande politiska styret (MP, C, V och S) i Sundbyberg har genomfört ett antal trafikexperiment i Sundbyberg som tydligt har försvårat framkomligheten för sundbybergare, företagare och olika kategorier av besökare.
Det nuvarande politiska styret (MP, C, V och S) i Sundbyberg har genomfört ett antal trafikexperiment i Sundbyberg som tydligt har försvårat framkomligheten för sundbybergare, företagare och olika kategorier av besökare.
Vad jag och Liberalerna syftar på är bland annat det som skett på Enköpingsvägen, Ursviksvägen, Järnvägsgatan och med lekgatan vid Ängskolan. Samt gatuplanen med endast möjlighet till gåfartshastigheter i betydande delar av centrala Sundbyberg.
Det är dags att det blir en balans mellan olika trafikslag och inte ett hat mot bilister.
De ovan nämnda trafikprojekten har även inneburit betydande kostnader och negativt påverkat både stadens drifts- och investeringsekonomi.
Dessa resurser hade kunnat användas för bland annat efterlängtade skolsatsningar.
”