Anna Bergkvist ny ordförande för Liberalerna i Sundbyberg

Onsdag 1 mars 2017

Anna Bergkvist har valts till ny ordförande för Liberalerna i Sundbyberg. Anna är 31 år, bor i Rissne, arbetar som HR-generalist och driver eget företag. Anna är också ersättare i kommunens grundskole- och gymnasienämnd.

• – Jag hoppas syskonförturen i skolan blir verklighet i höst. Det är en fråga som vi liberaler drivit länge. Att få gå i samma skola eller förskola som sitt syskon ger trygghet för Sundbybergs barn. Många föräldrar har idag svårt att få livspusslet att gå ihop, och att kunna hämta och lämna sina barn på samma skola kan underlätta vardagen betydligt.
      • – Som ordförande ser jag fram emot att leda föreningens arbete med att göra Sundbyberg ännu mer liberalt. Vi ska fortsätta växa och vi ska engagera de medlemmar vi har i kommande valrörelse.
    • – Liberalerna har valt en stark styrelse som består både av helt nya medlemmar i partiet men också av välkända namn. Jag ser framemot ett händelserikt år där vi kan använda var och ens kompetenser på bästa sätt.

Liberalerna Sundbybergs styrelse, vald på årsmötet 22/2:

Ordförande:                          Anna Bergkvist
1:e vice ordförande:             Anna-Lena Hammarin