Inger Gran

Ledamot av kommunfullmäktige, vice gruppledare, ledamot av Stadsmiljö- och tekniska nämnden, vigselförrättare

Övriga uppdrag

– Ledamot av kommunfullmäktige, vice gruppledare

– Ledamot av Stadsmiljö- och tekniska nämnden

– Vigselförrättare

– Ledamot av kommunfullmäktige, vice gruppledare
– Ledamot av Stadsmiljö- och tekniska nämnden
– Vigselförrättare

– Jag vill bygga vårt älskade Sundbyberg med eftertanke!

Då undviker vi onödiga kostnader och människorna trivs. Då bor vi här i hela livet. Då har vi utrymme mellan husen. Då bevarar vi våra gröna områden. Då satsar vi på kvalitet i stället för mängd.

En röst på mig är en röst för att bevara Sundbybergs populäraste förskolor Dimslöjan och Bävern på nuvarande plats vid naturreservatet Lötsjön/Golfängarna. Idag har dessa förskolor endast tillfälligt bygglov. Jag lovar att göra allt för att de ska få permanent bygglov! Sundbybergs förskolebarn har rätt till trivsamma miljöer att leka och lära i.

Klimat- och miljöfrågan är livsviktig!

Miljön kräver att vi bygger med eftertanke. Då har vi en fungerande koldioxidbudget. Då kräver vi innovation av byggherrarna. Då skapar vi bästa förutsättningar för teknikutveckling. Då samverkar vi med alla sundbybergare.

Ibland måste man göra om och göra rätt!

Bakom Hornbach byggde vi inte med eftertanke. En körriktning stängdes helt av för biltrafiken, vilket fått till följd att bilar genar över Hornbachs parkering. I stället skapades en cykelbana som visat sig vara både lågt nyttjad och överdimensionerad.

Självklart ska cyklister ha god framkomlighet. Men det måste gå att dra cykelbanan på annat sätt, eller låta bilar och cyklas samsas på samma väg. Det gick ju förut. Jag säger: gör om och gör rätt!

Inger Gran

...